Bibliográfia

Kézikönyv:

Navigátor, szerk. Lovász Andrea, Bp., Cerkabella, 2011

 

Monográfiák:

BAJI-GÁL Ferencné, ELEK Éva, NAGYNÉ Tóth Tünde, Drámapedagógia alkalmazása, Debrecen, Pedellus, 2005

BOCSÁK Veronika, BENKŐ Zsuzsanna, HÖLGYESI Györgyi, Olvass nekem!, Bp., Trezor, 1995

COLE, Michael, Fejlődéslélektan, Bp., Osiris, 2003

DEMETER Lázár Katalin, Játszótárs 2., Szentendre, Geobook, 2011

FISHER, Robert, Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni erkölcsről és erényekről, Bp., Műszaki, 2003

GABNAI Katalin, Drámajátékok: Bevezetés a drámapedagógiába, Bp., Helikon, 2008

MÉREI Ferenc, V. BINÉT Ágnes, Gyermeklélektan, Bp, Medicina, 2006

NAGY Attila, Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat – kritikus gondolkodás, Bp., Osiris, 2001

RANSCHBURG Jenő, Szeretet, erkölcs, autonómia, Bp., Okker, 1998

STEKLÁCS János, Az olvasás kis kézikönyve szülőknek, pedagógusoknak: A funkcionális analfabétizmustól az olvasási stratégiákig, Bp., OKKER, 2009

SZABÓ Kálmán, Erkölcsi életünk: Gyakorlati erkölcstan általános iskolásoknak, Szentendre, Kairosz, 1999

 

Tanulmányok:

ARATÓ László, Olvasóvá nevelés és irodalomtanítás = G. P., Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről, Bp., Magyar Olvasótársaság, 2014, 93-105.

BENCZIK Vilmos, Az olvasás alkonya? = Sz. I., Olvasni jó! Bp., Pont, 2009, 7-14.

BOLDIZSÁR Ildikó, A foci és a hétfejű sárkány = F. D. Gy., Kiből lesz az olvasó? Ötletek, módszerek szülőknek, pedagógusoknak, Bp., Animus, 2006, 15-25.

EIGNER Judit, A jövő esélyei = N. A., Olvasásfejlesztés iskolában és könyvtárban, Sárospatak, Városi Könyvtár, 1999, 82-88.

FENYŐ D. György, Közös olvasmányok listája = G. P., Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről, Bp., Magyar Olvasótársaság, 2014, 79-92.

GOMBOS Péter, Dobj el mindent….és olvass!, Bp., Pont, 2013, 7-12.

LIPÓCZINÉ CSABAI Sarolta, Olvassuk együtt! = K. G., Gyermekirodalom, Bp., Helikon, 1999, 298.

NAGY Attila, Mi lesz veled, olvasó? = K. G., Gyermekirodalom, Bp., Helikon, 1999, 271-281.

POMPOR Zoltán, Közös szenvedélyünk az olvasás = G. P., Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről, Bp., Magyar Olvasótársaság, 2014, 9-17.

TOLNAI Mária, Játsszunk az irodalommal! = K. G., Gyermekirodalom, Bp., Helikon, 1999, 307.

VEKERDY Tamás, A meséléstől az olvasásig = Sz. I., Az olvasás védelmében, Bp., Pont, 2010, 27-39.

 

Folyóiratcikkek:

FISHER, Robert, Hogyan tanítsunk értékeket?, Új Pedagógiai Szemle, 2012/4-6, 111-122.

http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/robert_fisher_-_hogyan_tanitsunk_ertekeket.pdf (2015. 04. 25.)

GÖNCZÖL Enikő, JAKAB György, Az iskolai erkölcstanoktatás dilemmái. Erkölcsi nevelés és etikaoktatás, Új Pedagógiai Szemle, 2012/4-6, 52-55.

http://epa.oszk.hu/00000/00035/00152/pdf/EPA00035_upsz_2012_04-06_052-055.pdf (2015. 04. 25.)

KAMARÁS István, Javítható-e az “erkölcstan vagy hittan” elképzelés? Erkölcsi nevelés és etikaoktatás, Új Pedagógiai Szemle, 2012/4-6, 78-91.

http://epa.oszk.hu/00000/00035/00152/pdf/EPA00035_upsz_2012_04-06_078-091.pdf (2015. 04. 25.)

LÁNYI András, A lelkiismereti döntés felelőssége, Új Köznevelés, 2013/12, 3-4.

http://epa.oszk.hu/00000/00035/00152/pdf/EPA00035_upsz_2012_04-06_056-077.pdf (2015. 04. 25.)

NAGY Attila, PÉTERFI Rita, Olvasás, könyvtár- és számítógép-használat: Gyorsjelentés a TÁRKI és az OSZK 2005-ös vizsgálatáról, Könyvtári Figyelő, 2006/1, 31–45.

http://ki.oszk.hu/kf/kfarchiv/2006/1/nagy.html (2015. 04. 25.)

RÉVÉSZ Emese, Én-képek (10-16 éves korig), Kaméleon Könyvközösség Katalógusa, 2014/2015

STÖCKERT-KOZÁK Annamária, Erkölcstan a pedagógusok szemével, Új Köznevelés, 2013/12, 6-7.

https://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/uj_kozneveles_10.pdf (2015. 04. 25.)

 

SZEKSZÁRDI Júlia, Erkölcstan(ítás) a gyakorlatban, Modern Iskola, 2013/5, 34.

http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1289 (2015. 04. 25.)

WINDISCH Judit, Talány, miért ejti a kormány az erkölcstant, http://vs.hu/kozelet/osszes/talany-miert-ejti-a-kormany-az-erkolcstant-1229 (2015. 04. 16.)

 

Kormányrendelet:

110/2012. (VI. 4.) Kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról, Magyar Közlöny, 2012. július 4., 2088-2300.

http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/32/PDF/2012/14.pdf (2015. 04. 25.)

 

Honlap:

A József Attila Könyvtár honlapja:

http://jakd.hu/hirek/2015/01/ujdonsag_a_gyermekkonyvtarban (2015. 04. 06.)

 

Film:

SANDERS, Chris (rendező, 2010), Így neveld a sárkányodat: animációs film, Dream Works Animation, USA, ’16-’19

 

Játékgyűjtemények:

BAJI-GÁL Ferencné, Drámapedagógia alkalmazása: foglalkozásminták alsó tagozatosok számára, Debrecen, Pedellus, 2004

BAJI-GÁL Ferencné, ELEK Éva, NAGYNÉ TÓTH Tünde, Drámapedagógia alkalmazása: foglalkozásminták az általános iskola felső tagozatának, Debrecen, Pedellus, 2005

DEMETER Lázár Katalin, Játszótárs, Szentendre, Geobook, 2008

DEMETER Lázár Katalin, Játszótárs 2., Szentendre, Geobook, 2011

Dráma – játék – tanulás: alkalmazott drámajátékok 1.-10. osztályig, szerk. SZÜCSNÉ Pintér Rozália, Veszprém, Candy Bt., 2003

Dráma és tánc: az 5.-6. osztály számára, szerk. FORT Krisztina, KAPOSI József, NYÁRI Arnold, PERÉNYI Balázs, URAY Péter, Celldömölk, Apáczai, 2002

GABNAI Katalin, Drámajátékok: Bevezetés a drámapedagógiába, Bp., Helikon, 2008

Megszelídített történetek: A Százholdas Pagonytól a Roxfortig, szerk. ANDÓCZI Balogh Éva, KULCSÁR Marianna, PALÁNKAINÉ Sebők Zsuzsanna, Szeged, Somogyi Könyvtár, 2006

MOHAY Péter, Játékok kicsiknek és nagyoknak, Bp., Földgyümölcse Bt., 1999

MOHAY Péter, Közösségformáló játékok tizenéveseknek, Bp., Flaccus, 2004

TÓTH Ibolya, KÁDÁR Erika, Szárnyalás: Játékgyűjtemény pedagógusoknak, Bp., Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, 2009

http://fszk.hu/dobbanto/szakmai_anyagok/Diaktamogato_3.pdf (2015. 04. 25.)

TÖRÖK Enikő, 404 drámajáték, Marosvásárhely, Hoppá, 2007