Bibliográfia
Kézikönyv:
Navigátor, szerk. Lovász Andrea, Bp., Cerkabella, 2011
Monográfiák:
BAJI-GÁL Ferencné, ELEK Éva, NAGYNÉ Tóth Tünde, Drámapedagógia alkalmazása, Debrecen, Pedellus, 2005
BOCSÁK Veronika, BENKŐ Zsuzsanna, HÖLGYESI Györgyi, Olvass nekem!, Bp., Trezor, 1995
COLE, Michael, Fejlődéslélektan, Bp., Osiris, 2003
DEMETER Lázár Katalin, Játszótárs 2., Szentendre, Geobook, 2011
FISHER, Robert, Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni erkölcsről és erényekről, Bp., Műszaki, 2003
GABNAI Katalin, Drámajátékok: Bevezetés a drámapedagógiába, Bp., Helikon, 2008
MÉREI Ferenc, V. BINÉT Ágnes, Gyermeklélektan, Bp, Medicina, 2006
NAGY Attila, Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat – kritikus gondolkodás, Bp., Osiris, 2001
RANSCHBURG Jenő, Szeretet, erkölcs, autonómia, Bp., Okker, 1998
STEKLÁCS János, Az olvasás kis kézikönyve szülőknek, pedagógusoknak: A funkcionális analfabétizmustól az olvasási stratégiákig, Bp., OKKER, 2009
SZABÓ Kálmán, Erkölcsi életünk: Gyakorlati erkölcstan általános iskolásoknak, Szentendre, Kairosz, 1999
Tanulmányok:
ARATÓ László, Olvasóvá nevelés és irodalomtanítás = G. P., Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről, Bp., Magyar Olvasótársaság, 2014, 93-105.
BENCZIK Vilmos, Az olvasás alkonya? = Sz. I., Olvasni jó! Bp., Pont, 2009, 7-14.
BOLDIZSÁR Ildikó, A foci és a hétfejű sárkány = F. D. Gy., Kiből lesz az olvasó? Ötletek, módszerek szülőknek, pedagógusoknak, Bp., Animus, 2006, 15-25.
EIGNER Judit, A jövő esélyei = N. A., Olvasásfejlesztés iskolában és könyvtárban, Sárospatak, Városi Könyvtár, 1999, 82-88.
FENYŐ D. György, Közös olvasmányok listája = G. P., Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről, Bp., Magyar Olvasótársaság, 2014, 79-92.
GOMBOS Péter, Dobj el mindent….és olvass!, Bp., Pont, 2013, 7-12.
LIPÓCZINÉ CSABAI Sarolta, Olvassuk együtt! = K. G., Gyermekirodalom, Bp., Helikon, 1999, 298.
NAGY Attila, Mi lesz veled, olvasó? = K. G., Gyermekirodalom, Bp., Helikon, 1999, 271-281.
POMPOR Zoltán, Közös szenvedélyünk az olvasás = G. P., Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről, Bp., Magyar Olvasótársaság, 2014, 9-17.
TOLNAI Mária, Játsszunk az irodalommal! = K. G., Gyermekirodalom, Bp., Helikon, 1999, 307.
VEKERDY Tamás, A meséléstől az olvasásig = Sz. I., Az olvasás védelmében, Bp., Pont, 2010, 27-39.
Folyóiratcikkek:
FISHER, Robert, Hogyan tanítsunk értékeket?, Új Pedagógiai Szemle, 2012/4-6, 111-122.
http://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/robert_fisher_-_hogyan_tanitsunk_ertekeket.pdf (2015. 04. 25.)
GÖNCZÖL Enikő, JAKAB György, Az iskolai erkölcstanoktatás dilemmái. Erkölcsi nevelés és etikaoktatás, Új Pedagógiai Szemle, 2012/4-6, 52-55.
http://epa.oszk.hu/00000/00035/00152/pdf/EPA00035_upsz_2012_04-06_052-055.pdf (2015. 04. 25.)
KAMARÁS István, Javítható-e az “erkölcstan vagy hittan” elképzelés? Erkölcsi nevelés és etikaoktatás, Új Pedagógiai Szemle, 2012/4-6, 78-91.
http://epa.oszk.hu/00000/00035/00152/pdf/EPA00035_upsz_2012_04-06_078-091.pdf (2015. 04. 25.)
LÁNYI András, A lelkiismereti döntés felelőssége, Új Köznevelés, 2013/12, 3-4.
http://epa.oszk.hu/00000/00035/00152/pdf/EPA00035_upsz_2012_04-06_056-077.pdf (2015. 04. 25.)
NAGY Attila, PÉTERFI Rita, Olvasás, könyvtár- és számítógép-használat: Gyorsjelentés a TÁRKI és az OSZK 2005-ös vizsgálatáról, Könyvtári Figyelő, 2006/1, 31–45.
http://ki.oszk.hu/kf/kfarchiv/2006/1/nagy.html (2015. 04. 25.)
RÉVÉSZ Emese, Én-képek (10-16 éves korig), Kaméleon Könyvközösség Katalógusa, 2014/2015
STÖCKERT-KOZÁK Annamária, Erkölcstan a pedagógusok szemével, Új Köznevelés, 2013/12, 6-7.
https://www.ofi.hu/sites/default/files/attachments/uj_kozneveles_10.pdf (2015. 04. 25.)
SZEKSZÁRDI Júlia, Erkölcstan(ítás) a gyakorlatban, Modern Iskola, 2013/5, 34.
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1289 (2015. 04. 25.)
WINDISCH Judit, Talány, miért ejti a kormány az erkölcstant, http://vs.hu/kozelet/osszes/talany-miert-ejti-a-kormany-az-erkolcstant-1229 (2015. 04. 16.)
Kormányrendelet:
110/2012. (VI. 4.) Kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról, Magyar Közlöny, 2012. július 4., 2088-2300.
http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/32/PDF/2012/14.pdf (2015. 04. 25.)
Honlap:
A József Attila Könyvtár honlapja:
http://jakd.hu/hirek/2015/01/ujdonsag_a_gyermekkonyvtarban (2015. 04. 06.)
Film:
SANDERS, Chris (rendező, 2010), Így neveld a sárkányodat: animációs film, Dream Works Animation, USA, ’16-’19
Játékgyűjtemények:
BAJI-GÁL Ferencné, Drámapedagógia alkalmazása: foglalkozásminták alsó tagozatosok számára, Debrecen, Pedellus, 2004
BAJI-GÁL Ferencné, ELEK Éva, NAGYNÉ TÓTH Tünde, Drámapedagógia alkalmazása: foglalkozásminták az általános iskola felső tagozatának, Debrecen, Pedellus, 2005
DEMETER Lázár Katalin, Játszótárs, Szentendre, Geobook, 2008
DEMETER Lázár Katalin, Játszótárs 2., Szentendre, Geobook, 2011
Dráma – játék – tanulás: alkalmazott drámajátékok 1.-10. osztályig, szerk. SZÜCSNÉ Pintér Rozália, Veszprém, Candy Bt., 2003
Dráma és tánc: az 5.-6. osztály számára, szerk. FORT Krisztina, KAPOSI József, NYÁRI Arnold, PERÉNYI Balázs, URAY Péter, Celldömölk, Apáczai, 2002
GABNAI Katalin, Drámajátékok: Bevezetés a drámapedagógiába, Bp., Helikon, 2008
Megszelídített történetek: A Százholdas Pagonytól a Roxfortig, szerk. ANDÓCZI Balogh Éva, KULCSÁR Marianna, PALÁNKAINÉ Sebők Zsuzsanna, Szeged, Somogyi Könyvtár, 2006
MOHAY Péter, Játékok kicsiknek és nagyoknak, Bp., Földgyümölcse Bt., 1999
MOHAY Péter, Közösségformáló játékok tizenéveseknek, Bp., Flaccus, 2004
TÓTH Ibolya, KÁDÁR Erika, Szárnyalás: Játékgyűjtemény pedagógusoknak, Bp., Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, 2009
http://fszk.hu/dobbanto/szakmai_anyagok/Diaktamogato_3.pdf (2015. 04. 25.)
TÖRÖK Enikő, 404 drámajáték, Marosvásárhely, Hoppá, 2007